متن دلخواه شما
چهار شنبه 27 مرداد 1400 ساعت 8:37 | بازدید : 73 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

یکی از خواص گلاب اثرات مفید آن برای دستگاه گوارش است. این ماده بوسیله افزایش جریان که به رفع علائم شکایات رایجی همانند نفخ و ناراحتی معده، کمک می‌کند. مصرف گلاب می‌تواند به عنوان یک ملین هم عمل کند. این ماده هم مقدار آب در مدفوع و هم تعداد دفعات رفتن به دستشویی را افزایش می‌دهد و از این رو درمانی مناسب برای یبوست است.در این مطلب در باره نسخه گلاب و انجیر برای درمان یبوست توضیح می دهیم.

[ads1]

خواص انجیر خشک در گلاب

گلاب برای درمان یبوست : بهترین مسئله برای تقویت معده رعایت آداب صحیح غذا خوردن است یعنی مصرف آب و مایعات در حالت ناشتا، نصف شب، یک ربع قبل غذا، بین غذا و تا یک ساعت بعد غذا جداً پرهیز شود.

علوی کارشناس طب سنتی : خوب جویدن غذا مهمترین اصل در حفظ سلامت معده است همچنین بهتر است افراد برای رفع تشنگی شب‌ها آب گرم و عسل و گلاب بنوشند و بهتر است قبل از خواب این نوشیدنی را درست کنند و در صورت تشنگی در میانه شب مصرف کنند.

به گفته وی از راه‌های تقویت معده می‌توان به نسخه یک قاشق رباخوری بارهنگ+ یک قاشق مرباخوری نعنا خشک+ یک لیوان آب+ نصف لیوان گلاب اشاره کرد که بهتر است این مواد یاد شده را در یک قوری ریخته در آن بسته و ده دقیقه بجوشد و بدون اینکه این جوشانده را صاف کنند با عسل یا نبات شیرین کنند و نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنند و دم نوش آویشن و پونه کوهی را یک ساعت بعد از غذا مصرف کنند البته برای رسیدن به نتیجه بهتر است به مدت یک تا سه ماه مصرف شود.

نسخه‌ای گلاب و انجیر برای تقویت روده برای درمان یبوست

برای تقویت روده‌ها و درمان یبوست بهتر است که ۷ عدد انجیر را هر شب در یک سوم لیوان عرق گلاب+ دو سوم لیوان آب خیسانده شود و صبح ناشتا  هر روز نیم ساعت قبل از صبحانه تا سه هفته خورده شود.لطفا مقاله گلاب و تیرگی پوست را نیز مطالعه کنید.

[ads2]

گلاب و انجیر درمان یبوست

نسخه دوم برای تقویت معده

نسخه دیگری برای رفع ضعف معده وجود دارد که می‌توان از مخلوط نمک طبیعی و پودر آویشن (به نسبت ۱ به ۳) قبل و بعد از غذا و چه بهتر که روی غذا خورده شود. آویشن معده را دباغی می‌کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب