متن دلخواه شما
سه شنبه 19 دی 1396 ساعت 7:45 | بازدید : 81 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

عواقب آبله مرغان در بارداری گرداوری شد

عواقب آبله مرغان در بارداری

 

معمولا بیماری آبله مرغان بیماری است که برای هر فردی به وقوع نمی پیوندد و تنها زمانی مسئله ساز می شود که این بیماری در یک فرد با سیستم ایمنی ضعیف صورت پذیرد. بخصوص زنان باردار که علاوه بر بدن خود در حال پرورش بدنی دیگر در خود هستند نسبت به این بیماری حساسیت بالایی دارند. به دلیل ویروسی بودن این بیماری امکان انتقال آن بسیار بالا است بنابراین از نزدیک شدن خانم باردار به یک فرد مبتلا به آبله مرغان جلوگیری نمایید و تا حد امکان افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به خانم ها باردار نزدیک نشوند.

زیرا بیماری آبله مرغان بیماری است که در اثر تماس مستقیم بین فرد بیمار و فرد سالم به سرعت منتقل می شود. این انتقال در یک دوره ی خاصی از بیماری انجام می شود البته باید توجه داشته باشید که یک خانم باردار به دلیل وجود جنین باید به مراقبت بیشتری بپردازد ، زیرا در صورت مبتلا شدن این بیماری با عوارض بسیار مهمی برای جنین او همراه خواهد بود. از همین رو در سیستم بهداشتی کشور در مراقبت های بارداری بررسی علائم این بیماری در یک خانم باردار بسیار با ارزش می باشد.

بیماری آبله مرغان بیماری است که معمولا در سنین کودکی به آن مبتلا خواهید شد ، اما در صورتی که هر دختربچه ای به این بیماری مبتلا نشده باشد باید پیگیری های لازم در خصوص استفاده از واکسن مربوط به آن پیش از باردار شدن او نیز انجام شود. در صورت یکبار ابتلا به این بیماری ابتلا در شرایط بعدی بسیار بعید خواهد بود اما غیر ممکن نیست. آبله مرغان با دانه هایی بر روی پوست تظاهر پیدا می کند که این دانه ها به شدت خارش دار بوده و در برخی از موارد هم با حالت تاولی همراه خواهد بود.

بهتر است تا حدود دو هفته از نزدیکی مستقیم با زخم ها و حتی تنفس فرد مبتلا خودداری کنید. این توصیه برای خانم های باردار باید با جدیت بیشتری پیگیری شود. بیماری آبله مرغان می تواند برای یک جنین عوارضی همچون عقب ماندگی ، تولد نوزادی با این بیماری ، نابینایی و حتی مرگ و . . . را به همراه داشته باشد. در درصد کمی از خانم های باردار مرگ نیز اتفاق می افتد.

در صورتی که در خانواده ی شما یک فرد بزرگسال در سنین میانسالی به بیماری زونا مبتلا است از نزدیک شدن به او نیز خودداری نمایید. زیرا عامل بیماری زونا با آبله مرغان یکی می باشد و به همین دلیل احتمال انتقال وجود خواهد داشت. بیشترین دوره واگیری در بیماری آبله مرغان پس از بروز بثورات می باشد که در حدود پنج روز به طول می انجامد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب