متن دلخواه شما
جمعه 31 فروردين 1397 ساعت 17:29 | بازدید : 75 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

می توان از منیزیم برای درمان رفلاکس اسید معده استفاده کرد؟

 

رفلاکس اسید معده به مری زمانی رخ می دهد که اسفنکتر مری نتواند مسیر مری به معده را به درستی ببندد. این کار به اسید موجود در معده اجازه می دهد به سمت مری باز گردد و باعث ایجاد درد و تحریک این ناحیه شود. ممکن است در این شرایط طعم ترشی را در دهان، حس سوزشی را در قفسه سینه یا حس بازگشت غذا به سمت گلو را داشته باشید. زندگی کردن با چنین نشانه هایی بسیار ازاردهنده است. رفلاکس معده که به صورت مکرر رخ نمی دهد را می توان با داروهای بدون نسخه درمان کرد. برخی از این داروها در برگیرنده منیزیمی هستند که با سایر مواد تشکیل دهنده ترکیب شده است. منیزیم می تواند به خنثی شدن اسید معده کمک کند و تسکین کوتاه مدتی برای نشانه های این بیماری ایجاد نماید.

 

مزایای منیزیم چه چیزی است؟

– مصرف بالای منیزیم مرتبط با تراکم استخوانی بالاتر است.

– این ماده می تواند خطر ابتلا به پرفشاری خون را کاهش دهد

– منیزیم می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

منیزیم نقش بسیار مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تشکیل استخوان بازی می کند. این ماده نه تنها به تشکیل کلسیم در استخوان ها کمک می کند بلکه ویتامین D موجود در بدن را فعال می سازد. ویتامین D یک جزء ضروری برای داشتن استخوان های سالم است.

این ماده معدنی در سلامت قلب نیز نقش مهمی دارد. مصرف منیزیم مرتبط با کاهش ابتلا به پرفشاری خون و آترواسکلروز است. این ماده همچنین بر روی متابولیسم گلوکز و کربوهیدرات ها نیز نقش دارد و می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. مصرف بالای منیزیم می تواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد. زمانی که این ماده به عنوان درمان ترکیبی با سایر داروهای تجویزی برای رفلاکس اسید معده به مری مورد استفاده قرار می گیرد می تواند کمبود منیزیم در بدن را کاهش دهد.

 

تحقیقات در این باره چه می گویند؟

درمان های بدون نسخه و تجویزی مختلفی برای رفلاکس اسید معده به مری وجود دارد. این درمان ها در برگیرنده آنتی اسیدها، گیرنده های H2 و مهارکننده های پمپ پروتون هستند. منیزیم ماده تشکیل دهنده ای است که در بیشتر درمان های رفلاکس دیده می شود آنتی اسیدها در برگیرنده ترکیبی از آلومینیوم، منیزیم و کلسیم با یون های هیدروکسید یا بی کربنات هستند. این ترکیب می تواند اسید معده را خنثی کند و نشانه های موجود را بهبود ببخشد. منیزیم را می توان در سایر درمان ها همچون مهارکننده پمپ پروتون پیدا کرد. این درمان مقدار اسیدی که در معده تشکیل می شود را کاهش می دهد. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان می دهد مهارکننده پمپ پروتون در برگیرنده پنتاپرازول منیزیم هستند و می توانند نشانه های رفلاکس اسید معده به مری را بهبود ببخشند.

یکی دیگر از مطالعات انجام شده نشان داده است این داروها می تواند در درمان چنین شرایطی موثر باشد.

 

خطرات و هشدارها

– برخی از افراد ممکن است بعد از مصرف منیزیم عوارض جانبی را تجربه کنند.

– آنتی اسیدها برای کودکان یا افرادی که مشکلات کلیوی دارند توصیه نمی شوند

– مهارکننده پمپ پروتون برای استفاده گسترده توصیه نشده است.

اگرچه منیزیم به طور گسترده ای استفاده می شود و بیشتر افراد می توانند از آن بهره ببرند اما برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند. منیزیم به تنهایی می تواند باعث ایجاد اسهال شود. برای مبارزه با این شرایط معمولا آلومینیوم در داروهای رفلاکس گنجانده می شود. یکی از معایب آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم می تواند از دست دادن استخوان ها باشد. اسید معده برای کمک به جذب منیزیم در این ناحیه ضروری است. مصرف بی رویه انتی اسیدها، مهارکننده پمپ پروتون و سایر داروهای مسدود کننده اسید می تواند اسید کلی معده را کاهش دهد و باعث جذب ضعیف منیزیم گردد. استفاده بیش از حد از مکمل های منیزیمی می تواند به اسهال، حالت تهوع و گرفتگی شکمی منجر گردد. واکنش های کشنده در دوز بالای 5000 میلی گرم به ازای هر روز از منیزیم دیده شده است.

 

درمان ها برای رفلاکس اسید معده

سایر درمان ها برای رفلاکس اسید معده

داروهای بدون نسخه و تجویزی تنها راه درمان برای چنین شرایطی نیستند. می توان تغییراتی را در سبک زندگی ایجاد کرد. برای کاهش نشانه های این بیماری می توانید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

– وعده های کوچک تری میل کنید

– به طور منظم ورزش کنید

– وزن خود را کاهش دهید

– سر خود را به هنگام خواب بلند نمایید

– مصرف تنقلات در شب را کاهش دهید

– غذاهایی که باعث ایجاد نشانه های رفلاکس می شوند را کمتر کنید.

ممکن است درمان های جایگزین دیگری برای کاهش نشانه ها وجود داشته باشد.

 

حالا چه کاری می توان انجام داد؟

رفلاکس اسید معده شرایط رایجی است. دوره های غیر مکرر این شرایط را می توان با داروهایی که در برگیرنده منیزیم و سایر مواد هستند درمان کرد. اگر می خواهید مصرف منیزیم را افزایش دهید به یاد داشته باشید که باید:

– با پزشک خود در مورد مکمل های این ماده مشورت نمایید

– غذاهای غنی از منیزیم را به رژیم خود اضافه کنید

– هر روز تنها 350 میلی گرم منیزیم مصرف کنید.

شما می توانید سبک زندگی خود را برای کاهش نشانه های رفلاکس تغییر دهید. اگر نشانه های شما با وجود تمام موارد بیان شده باقی بود با پزشک صحبت کنید. او می تواند برنامه درمانی فعلی را بسنجد و بهترین کار را برایتان انجام دهد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جمعه 31 فروردين 1397 ساعت 17:28 | بازدید : 69 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

بهترین تست های بارداری در منزل

 

چه برای بارداری آماده باشید و چه نباشید، بررسی این شرایط برایتان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در چنین شرایطی چه کاری می توان انجام داد؟ خوب می توانید از تست های بارداری استفاده کنید. لازم نیست به داروخانه بروید یا با پزشک خود ملاقات کنید. در این مقاله سعی می کنیم برخی از تست های بارداری ساده ، سریع و امن در منزل را با هم مرور کنیم.

 

بهترین تست های بارداری در منزل

 

تست بارداری از طریق ادرار:

برای اینکار به یک دوم پیمانه از ادرار خود و یک ظرف با سطح مسطح و صاف نیاز دارید. نیمی از ظرف را با ادرار خود پر کنید. به خاطر داشته باشید که این ادرار باید اولین ادرار روز شما باشد. اجازه دهید 24 ساعت بماند. بعد از 24 ساعت، اگر لایه کوچکی از کف را در بالای آن مشاهده کردید می توانید حدس بزنید که باردار هستید. لایه کف آلود نشان دهنده حضور HCG است که معمولا به هنگام بارداری ترشح می شود.

 

تست بارداری شکر:

برای این تست شما به سه قاشق غذاخوری شکر سفید، یک دوم پیمانه از ادرار خود و یک پیمانه پلاستیکی نیاز دارید.

– سه قاشق غذاخوری از شکر را در ظرف پلاستیکی بریزید.

– نیمی از ادرار خود را در ظرف بریزید

– 5 الی 10 دقیقه منتظر بمانید.

اگر شکر در ادرار حل شد می توانید بفهمید که باردار هستید. اما به خاطر داشته باشید که این ماده شروع به جمع شدن می کند که این هم نشانه بارداری است. حضور هورمون HCG در ادرار به جمع شدن شکر منجر می شود.

 

تست بارداری سفید کننده:

برای اینکار به یک دوم پیمانه سفید کننده،یک دوم پیمانه ادرار و یک ظرف پلاستیکی نیاز خواهید داشت.

– نیمی از اولین ادرار خود را در ظرف پلاستیکی جمع کنید.

– بینی و دهان خود را با ماسک بپوشانید تا سفیدکننده وارد سیستم تنفسی تان نشود

– دستکش بپوشید و سفید کننده را در ظرف پلاستیکی بریزید.

– 5 دقیقه منتظر بمانید.

اگر کف یا واکنشی در سفید کننده باشد به احتمال زیاد باردار هستید.

 

تست بارداری به کمک خمیر دندان:

برای این تست به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

– دو قاشق غذاخوری از ادرار در صبح

– کمی خمیر دندان

– یک ظرف پلاستیکی

خمیر دندان را در ظرف پلاستیکی قرار دهید. دو قاشق غذاخوری ادرار جمع آوری شده را روی آن بریزید.5 الی 10 دقیقه منتظر بمانید. اگر خمیر دندان به آبی روشن تبدیل گردید یا کف آلود شد احتمال بارداری وجود دارد. اگر هیچ واکنشی نبود و خمیر دندان شروع به حل شدن در ادرار کرد تست بارداری شما منفی است

 

تست بارداری با نوار:

– یک دوم پیمانه از ادرار

– نوار تست HCG

– یک ظرف پلاستیکی

نیمی از ادرار خود را در یک ظرف پلاستیکی جمع کنید. نوار تست را در آن فرو ببرید. نوار را بعد از 3 ثانیه از ادرار خارج کنید و آن را بر روی سطح غیر جاذب، خشک و تمیز بگذارید. نتایج را بعد از 5 دقیقه بخوانید و تست کنید. اگر نوار تست دو خط رنگ شده داشت، نشان دهنده بارداری است.

 

تست بارداری نمک:

– یک دوم پیمانه ادرار

– دو الی سه قاشق غذاخوری نمک

– یک ظرف پلاستیکی

نیمی از ادرار خود را در صبح جمع کنید. دو الی سه قاشق غذاخوری نمک بدان بیفزایید و 5 دقیقه منتظر بمانید. نمک جمع شده یکی از نشانه های بارداری است. نمک با هورمون HCG واکنش می دهد و در نتیجه این واکنش جمع می گردد. اگر نمک شروع به حل شدن بدوت تجمیع کرد می توانید بفهمید که باردار نیستید.

 

تست بارداری به کمک شامپو:

– یک دوم پیمانه ادرار

– یک الی دو قاشق غذاخوری شامپو

– ظرف پلاستیکی

دو قاشق غذاخوری شامپو را در ظرف بریزید. نیمی از ادرار خود را روی آن بریزید و 5 الی 7 دقیقه منتظر بمانید. اگر تغییری در رنگ یا ظاهر ترکیب مشاهده کردید می توانید بفهمید که باردار هستید. اما نبود چنین تغییراتی به معنای منفی بودن بارداری است.

 

تست بارداری به کمک صابون:

– دو قاشق غذاخوری ادرار در صبح

– یک صابون کوچک

– ظرف پلاستیکی

کمی صابون را در ظرف پلاستیکی قرار دهید و دو قاشق غذاخوری از ادرار صبح خود را روی آن بریزید. 5 دقیقه منتظر بمانید. زمانی که هورمون HCG در تماس با صابون قرار می گیرد ممکن است باعث ایجاد حباب یا کف شود و این موضوع می تواند نشانه بارداری باشد. اگر بارداری وجود نداشته باشد صابون بدون تغییر و دست نخورده باقی می ماند.

 

تست بارداری به کمک سرکه:

– یک دوم پیمانه ادرار صبح

– یک پیمانه سرکه

– ظرف پلاستیکی

یک پیمانه سرکه را در ظرف پلاستیکی بریزید. نیمی از ادرار صبح خود را در آن بریزید. اجازه دهید5 دقیقه بماند. رنگ سرکه به خاطر واکنش با هورمون بارداری تغییر می کند.

 

تست بارداری به کمک دماسنج:

قبل از اینکه از رختخواب خارج شوید دمای پایه بدن خود را با دماسنج بررسی کنید. شما می توانید اینکار را با قرار دادن دماسنج زیر زبان برای چند ثانیه انجام دهید. حالا نتایج را بخوانید. اگر دماسنج دمای 98.6 درجه فارنهایت یا 37 درجه سانتیگراد را نشان داد احتمال بارداری وجود دارد. دمای پایه بدن معمولا در طول تخمک گذاری افزایش و اگر بارداری وجود نداشته باشد کاهش پیدا می کند. اگر باردار باشید این دما در حالت افزایش یافته باقی می ماند.

برای اینکه بارداری خود را به طور دقیق تعیین کنید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب